Viasalus

Conact

viasalus

Contact opnemen?

Viasalus is gevestigd in Eelderwolde, een locatie die goed bereikbaar is vanuit Groningen en omliggende plaatsen. Als u vragen heeft over de behandeling, de wachttijden, de vergoedingen of uw persoonlijke situatie, kunt u altijd contact opnemen.

Ik neem graag de tijd om uw vraag te beantwoorden en met u mee te denken over mogelijke vervolgstappen.

In geval van nood, wanneer de praktijk gesloten is, kunt u contact opnemen met uw eigen huisarts of de dienstdoende huisartsenpost.

Heeft u een opmerking of klacht?

Heeft u een suggestie, een kritische opmerking of een klacht? Bespreek dit gerust met mij. Open communicatie vergroot de kans om samen tot een goede oplossing te komen. Soms blijkt er sprake van een misverstand dat eenvoudig kan worden opgehelderd. Indien wenselijk maak ik graag een aparte afspraak om uw opmerking of klacht rustig te bespreken. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden. Mocht dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van de LVVP. Viasalus is aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg in Den Haag.

Meer informatie over de klachten- en geschillenregeling vindt u op de website van de LVVP: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/

Kwaliteitsregistratie

Als GZ-psycholoog ben ik lid van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten). Dit betekent dat ik werk volgens de kwaliteits- en beroepsnormen die binnen de vrijgevestigde GGZ gelden, waaronder het LVVP-kwaliteitsstatuut en de beroepscode van het NIP. Mijn actuele kwaliteitsstatuut is openbaar en te vinden via het Landelijk Register Kwaliteitsstatuut GGZ: Bekijk mijn kwaliteitsstatuut hier: Goedgekeurd kwaliteitsstatuut

Afspraak afzeggen/verzetten

Wanneer u verhinderd bent en niet op uw afspraak kunt komen, verzoek ik u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk door te geven. U kunt uw afspraak telefonisch of per (beveiligde) e-mail verzetten. Wanneer u niet vóór de afspraak afzegt en zonder bericht wegblijft, wordt dit beschouwd als een no-show. Binnen mijn praktijk worden voor no-shows een tegemoetkoming van 50,00 euro in rekening gebracht.

Hoe te handelen bij crisis?

In geval van een acute crisis kunt u op woensdag en vrijdag tijdens kantooruren contact met mij opnemen. Samen bespreken we wat er op dat moment nodig is en of het inschakelen van de huisarts of de crisisdienst passend is. Buiten deze uren is de praktijk gesloten. In dat geval kunt u contact opnemen met uw eigen huisarts of met de huisartsenpost in uw regio. Het telefoonnummer van de dienstdoende huisartsenpost is te vinden op de voicemail van uw huisarts. Bij acute psychische nood kunt u ook direct bellen met de huisartsenpost of contact opnemen met de hulplijn 113 Zelfmoordpreventie via 0800-0113 (gratis en 24/7 bereikbaar). U kunt ook chatten via www.113.nl. Ook als u zich zorgen maakt over iemand in uw omgeving, kunt u bij deze hulplijn terecht voor advies en ondersteuning.